AİHM'den Türkiye'ye iki mahkumiyet
AİHM, Evrensel gazetesinin açtığı davada, “Türkiye'nin, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi'nin adil yargılanma hakkıyla ilgili 6'ncı ve ifade özgürlüğü ile ilgili 10'uncu maddelerini ihlal ettiğine” hükmetti. Gazetenin sahibi Ahmet Sami Belek ve Genel Yayın Yönetmeni İsmail Muzaffer Özkurt'un 2008-2009 yıllarında yaptıkları toplam altı başvuruyu değerlendiren AİHM, başvuru sahiplerine yaklaşık 27 bin euro ödenmesini kararlaştırdı. Başvuru sahipleri, terör örgütü PKK hakkında çıkan yazılardan dolayı gazeteye verilen cezayı gerekçe göstererek AİHM'e başvurmuştu.

AİHM, “Dema Nu” isimli aylık derginin sahibi Memet Aslan ve Genel Yayın Yönetmeni Zozan Sezen'in yaptığı başvuruda ise “AİHS'nin ifade özgürlüğünün ihlal edildiğine” hükmetti ve şikayet sahiplerine yaklaşık 6 bin euro ödenmesini kararlaştırdı. Dergi sahibi ve yöneticisi, terör örgütü PKK ile ilgili yayınlar nedeniyle derginin iki kere toplatılmasını gerekçe göstererek 2004 ve 2005 yıllarında AİHM'e iki kez başvuruda bulunmuştu.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.