The Independent ayrıca, davaya söz konusu olan haberi yazan Con Coughlin'nin İngiliz İstihbarat Örgütü tarafından kullanıldığı savına da yer verdi. İngiliz the Telegraph gazetesinin "Başbakan Recep Tayip Erdoğan'ın İran'dan siyasi yardım olarak 25 milyon dolar aldığı" iddiası için tazminat ödemeye mahkum edilmesinin yankıları sürüyor. The Independent gazetesi, Telegraph'da " yüzlerin kızardığı"nı belirtilirken söz konusu haberi kaleme alan Con Coughlin'nin İngiliz İstihbarat Örgütü (MI6) tarafından "kullanıldığı" iddiasını da yansıttı.

The İndependent gazetesi yorumcusu Matthew Bell, Başbakan Erdoğan'a özür dilemek zorunda kalan Telegraph'da "yüzler kızardı" ifadesini kullandığı yazısında, uluslararası terörizm ve Ortadoğu uzmanı olarak tanıtılan dış politika editörü Con Coughlin'in için "Daha önce İngiliz İstihbarat Örgütü (MI6) tarafından kullanıldığı yönündeki suçlamalar yapıldığına" dikkat çekti.

Matthew Bell, Coughlin'in Pazar günleri yayınlanan The Sunday Telegraph dış politika editörü iken gazete çalışanlarına, 2003'te Amerika'nın Irak'a saldırısında daha yaygın kullanılan "işgal" yerine "Irak'ın kurtuluşu" yazmaları talimatında bulunduğu yorumunu yaptı.(Anka)


Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.