Rebekah Brooks telekulak davasından aklandı
Karar, 138 gün süren duruşmaların ardından geldi. Rupert Murdoch'ın telekulak skandalının patlaması üzerine Temmuz 2011'de kapatmak zorunda kaldığı İngiliz News of The World gazetesinin eski genel yayın yönetmeni ve Murdoch'ın en güvendiği isimlerden biri olan Brooks tüm suçlamalardan aklandı.

Skandalın ortaya çıkmasının ardından İngiltere Başbakanı David Cameron'ın medya danışmanlığı görevinden istifa etmek zorunda kalan Andy Coulson ise cep telefonu konuşmalarının dinlenmesi ve bilgi elde etmek için görevlilere rüşvet vermekle suçlandı. Coulson, bu suçlamalar yüzünden hapis cezasıyla karşı karşıya.

Hürriyet'in haberine göre Rebekah Brooks, 2009-2011 yıllarında Avustralyalı medya patronu Rupert Murdoch'ın İngiltere'de sahibi olduğu "News International" şirketinin yöneticiliğini yaptı. İngiltere'de bir gazetenin başına getirilen en genç editör olan Brooks, 2000-2003 yıllarında ise 2011'de kapatılan 168 yıllık "News of the World" pazar gazetesinin genel yayın yönetmeniydi.

Brooks aynı zamanda, Murdoch'ın yine sahibi olduğu "Sun" gazetesinin 2003-2009 yıllarında ilk kadın genel yayın yönetmeni olarak görev yapmıştı.

Sun gazetesi o tarihte "Prince Willy in a Bikini" başlıklı bir haber ile, Prens William'ın 007 temalı bir partiye bikiniyle gittiğini yazmıştı. Rebekah Brooks, Prens William'ın bikinili fotoğrafını elde etmek için 4 bin pound ödediğini kabul etmişti. Brooks, bu suçtan da aklandı.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.