HSYK ÜYESİ HÂKİMDEN "İSLÂM'DA ADALET" DERSİ!

İşte o paylaşımlar:

1.İslamda Adalet:Toplum içinde, sözünden, hükmünden ve şahadetinden tam bir rızanın söz konusu olduğu kişiler Adil olarak nitelenmiştir.


2.Adl kelimesi, Allah'ın isimlerinden olup, çok âdil, asla zulmetmeyen, hakkaniyetle hükmeden, haktan başkasını söylemeyen ve yapmayandır.


3.Allah adil oluşu sebebiyle, her şeye ve herkese hak ettiğini vermiştir. Bu sayede adalet, kâinat nizamının temel kanunu olmuştur.


4.Adil olanlar,her zaman hakkı üstün tutan,aralarındaki problemleri adâletle çözen ve işlerini hakkaniyetle yürüten seçkin bir topluluktur.


5.Hakları kurucu ve koruyucu niteliği nedeniyle devlet, adaleti sağlamakla yükümlüdür. Adalet, hukukun nihai amacı ve ülküsüdür.


6.Adalet, devlet işlerinin yanı sıra, insanların birbirlerine, canlı-cansız tüm yaratılmışlara ve Yaradana karşı münasebetlerini düzenler.


7.Kur’ânda,Allah’ın açık delillerle peygamberler göndermesinin en temel gerekçesi olarak, insanlar arasında adaletin temini gösterilmektedir


8.Adalet mefhumu ahlaki bir fazilettir. Karar ve davranışlarda tarafsızlık, eşitliği gözetmek gibi ilkeler adil olmanın gereğidir.


9.Allah’ın mutlak adildir. Adaleti emreder ve adil olanları sever. Buna karşın zulmü yasaklar, zalimleri ise kurtuluşa erdirmez.


10.Mahkeme-i kübra'da, adaletin yerine geleceği, kimsenin zerre kadar zulme uğramayacağı belirtilmektedir.


11.İslam hukuk teorisinde özgürlük ve insan onuru egemendir. İnsanın canı, malı, inancı, nesli ve aklı korunması gereken mutlak değerlerdir.


12.Hukuk,insanların canına,malına,namusuna,şerefine ve hürriyetine karşı yapılacak tecavüzleri men ederek bu kıymetleri teminat altına aIır.


13.Bu değerlerin ihlal edilmesi zulümdür. Örneğin, masum bir insanı öldüren, tüm insanlığı öldürmüş gibidir.


14.Herkesin canı, malı, namusu, ailesi, konutu kutsal ve dokunulmazdır.


15.Devlet,birey ve toplumun huzur ve refahının artırılması için öngörülmüş bir araç olduğundan birey ve toplumun üzerinde bir statüsü yoktur


16.Temel amaç toplumun ve bireylerin huzur ve mutluluğu olarak belirlendiğinden, devletin bireylere karşı iş ve işlemleri adil olmalıdır.


17.Devlet güç ve otoritesini adalet ile sınırlamalıdır. Bu nedenle, adil olan idareciye itaat emredilmiştir.


18.Temel hak ve hürriyetler,Allah'ın iradesiyle teminat altında olup, O'nun tarafından toplumu oluşturan tüm bireylere verilen bir ihsandır.


19.Bu emanetler,insana ilk yaratılışıyla bahşedilmiş, alınıp satılamaz, tayini ve takdiri hâkim güçlerin eline bırakılamaz.


20.Adaleti temin işi imandan sonra en büyük ibadet, yargı görevi de kutsal bir görevdir.


21.Adalet,insanların birbirlerinin hakkına saygı göstermesini, can, mal ve namuslarına tecavüzde bulunmamalarını gerektirir.


22.Allah adaletle hükmetmeyi emrettiği için adaletin tesis edilmediği yerde zulüm vardır, zulmün olduğu beldenin helak edilmesi mukadderdir.


23.Yargısal faaliyetin amacı, toplumsal adalet ve sulhun tesisidir. Adaleti sağlamayan bir yargılama süreci, amacına ulaşmamış demektir.



 




















Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.