Kürtçe gazetedeki 12 habere, 21 yıl hapis

Kürtçe günlük yayımlanan Azadiya Welat Gazetesi’nin eski Yazıişleri Müdürü Ozan Kılınç, gazetenin Haziran ayında çıkan 12 sayısında yer alan haberler nedeniyle toplam 21 yıl 3 ay hapis cezasına çarptırıldı. Hakkında açılmış iki dava daha bulunan Kılınç’ın bugüne kadar aldığı toplam hapis cezası, 26 yıl 3 aya yükseldi. Azadiya Welat gazetesinin imtiyaz sahibi Eser Uyansız’a göre, ‘demokratik açılım’ tartışmaları ile birlikte gazete üzerindeki baskılar iyice artmış durumda.
Azadiya Welat’ın haziran ayında çıkan hemen hemen her sayısı için Kılınç hakkında Diyarbakır 5. Ağır Ceza Mahkemesi’nde açılan davanın karar duruşması önceki gün görüldü. Mahkeme heyeti Kılınç’a gazetenin haziran ayına ait toplam 12 sayısında çıkan haberleri gerekçe göstererek, ‘örgüt üyesi olmamakla birlikte örgüt adına suç işlemek’ iddiasıyla 6 yıl 3 ay hapis cezası verdi. Mahkeme, ayrıca ‘Örgüt propagandası’ suçundan da Kılınç’a her sayı için 1 yıl 3 ay olmak üzere toplam 15 yıl hapis cezası verdi. Toplam 21 yıl 3 ay hapis cezası veren mahkeme, Kılınç hakkında tutuklanması için yakalama kararı çıkardı.
Daha önce de aynı gerekçelerle 5 yıl hapis cezası verilen Kılınç hakkında, aynı gerekçelerle açılmış iki dava daha var.
Azadiya Welat gazetesinin yeni imtiyaz sahibi Eser Uyansız, bir yandan ‘açılım’ tartışmaları sürerken, diğer yandan Kürtçe bir gazeteye açılan yüzlerce davanın büyük bir çelişki olduğunu savundu. Uyansız, “Demokratik açılım tartışmaları başladığı günden bu yana, gazetemiz üzerindeki baskılar daha da yoğunlaştı. 15 Ağustos 2006 yılında günlük yayına başlayan Azadiya Welat gazetesi üç yıllık süre içersinde altı yazıişleri müdürü değiştirmek zorunda kaldı. Bunun sebebi verilen cezalardan ve açılan davalardan dolayı yazıişleri müdürlerinin görevini bırakmak zorunda kalarak ya cezaevine girmeleri ya da yurtdışına çıkmak zorunda kalmalarıdır. Verilen hapis cezaları dışında gazetemiz kapatma kararlarıyla da susturulmak isteniyor. Azadiya Welat bir defa 20 günlük, üç defa da birer ay olmak üzere toplam dört defa kapatma cezası ile cezalandırıldı. Gerekçe olarak da propaganda yapıldığı gösterilmektedir. Ayrıca Rojev gazetesi de yayınına başladığı ilk günde 12 Nisan 2009’da aynı gerekçe ile kapatıldı” diye konuştu.
Günlük gazete olduktan sonra açılan davalar nedeniyle altı yazıişleri müdürü değiştirmek zorunda kalan Azadiya Welat gazetesine açılmış yüzlerce dava var. Açılan ceza davaları şöyle:

Yurtdışına kaçmak zorunda kaldı
* Günlük olarak yayına başladığı 15 Ağustos 2006’dan sonra Azadiya Welat’ın Yazıişleri Müdürlüğü’nü üstlenen Hamdullah Yılmaz’a 21 dava açıldı bu davalardan birinden 4 yıl ceza verildi. Yılmaz, yurtdışına çıkmak zorunda kaldı. Aynı dönemde gazetenin Yayın Yönetmeni Tayip Temel’e de yazdığı yazılarda PKK propagandası yaptığı gerekçesi ile 1 yıl 2 ay ceza hapis cezası verildi.

* Hamdullah Yılmaz’dan görevi devralan Vedat Kurşun’a 105 dava açıldı. Kurşun bu davalar nedeniyle 7 Şubat 2008’de tutuklandı ve üç ay cezaevinde kaldı. Daha sonra tahliye olan Kurşun’a bu kez de 3 yıl 6 ay hapis cezası verildi. Dosyası Yargıtay’da bulunan Vedat Kurşun 30 Ocak 2009’da yurtdışına çıkmak isterken Atatürk Havalimanı’nda yakalandı. Diyarbakır D Tipi Cezaevi’nde tutuklu.

* Vedat Kurşun’dan sonra Yazıişleri Müdürü olan Emine Demir’e de 80’den fazla dava açıldı. Açılan davaların tümü örgüt propagandasına dayandırıldı.

* Azadiya Welat’ın Emine Demir’den sonra yazıişleri müdürlüğünü üstlenen Mustafa Akgül ve şu anki yazıişleri müdürü Mehdi Tanrıkulu hakkında da gazetede çıkan yazılar nedeniyle açılan soruşturmalar da sürüyor.

RADİKAL
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.