Büyükanıt çiftinin davası reddedildi
ANKARA - Eski Genelkurmay Başkanı emekli Orgeneral Yaşar Büyükanıt ile eşi Filiz Büyükanıt'ın, ''Büyükanıt'a dosya verildi mi'' başlıklı köşe yazısında ''kişilik haklarına saldırıda bulunulduğu'' gerekçesiyle Birgün gazetesi ve Fikri Sağlar'a açtığı manevi tazminat davası reddedildi. 

Yargıtay'ın bozma kararının ardından Ankara 1. Asliye Hukuk Mahkemesi'nde yeniden görülen dava karara bağlandı. 

Duruşmada söz alan Büyükanıt çiftinin avukatı Levent Koçer, Yargıtay'ın, ''davalıların savunma haklarının kısıtlandığı'' gerekçesiyle verdiği bozma kararının tekrar görülen davada yerine getirildiğini ifade etti. 

Davaya konu yazıdaki iddiaların doğru olmadığının ortaya çıktığını kaydeden Koçer, ''yazının haklı olabileceğine ilişkin dosyada en ufak bir emare dahi elde edilemediğini'' savundu. 

Basın özgürlüğü vurgulandı
Yaşar Büyükanıt aleyhine, gerçekle ilgisi olmayan birçok yayın yapıldığını anlatan Koçer, ''Söz konusu yazı nedeniyle müvekkillerimin şahsi hakları zarar görmüştür. Davanın kabulünü istiyoruz'' diye konuştu. Sağlar'ın avukatı Türkay Asma ise Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi (AİHM) ve Yargıtay Hukuk Genel Kurulu içtihatlarına göre, kişilik haklarıyla basın özgürlüğünün çatıştığı noktalarda, basın özgürlüğünün öncelikle dikkate alındığını ileri sürdü. 

Müvekkilinin yazısında hakaret kastı taşımadığını vurgulayan Asma, ''dosyaya giren CD'ye göre Büyükanıt'ın bütün özel hayatının dosyalandığını'' iddia etti ve davanın reddini istedi. 

Gazetenin avukatı Mehdi Bektaş da yazının ilgi uyandıracağı ve kamuoyunu bilgilendireceği gerekçesiyle kaleme alınıp, yayımlandığını ifade ederek, şöyle konuştu: 

''İddiaya göre, Başbakan, Büyükanıt ile görüşmesinde onun önüne dosya koymuştur. Kamuoyunun bilgilendirilmesi açısından bu yazıya yer verilmiştir. Bu dosyada Büyükanıt, ailesi ve çevresiyle ilgili notlar tutulduğu söylenmiştir. Davacıya karşı böyle bir dosya tutulmasının şantaj ve suç olduğunu kabul ediyoruz, ama bu notları müvekkilimiz yapmamıştır.'' 

Birer kez daha söz alan avukatların son beyanlarını dinleyen Hakim Yıldıray Sarıkaya, davanın reddedildiğini açıkladı. 

Davanın geçmişi
Dava dilekçesinde, Sağlar'ın yazdığı ve Birgün gazetesinde 15 Mayıs 2008'de yayımlanan köşe yazısında, ''Büyükanıt'a, Başbakan tarafından, Dolmabahçe Sarayı'nda yapılan görüşmede, Filiz Büyükanıt'ın yaptığı harcamaları gösteren bir dosya verildiği, dosyanın içeriğinin ürkütücü olduğu'' şeklinde iddiaların bulunduğu aktarılmıştı. 

Bu ifadelerin hiçbir maddi ve yasal delile dayanmadığı kaydedilen dilekçede, köşe yazısı ile Yaşar ve Filiz Büyükanıt'ın ''kişilik haklarına saldırıda bulunulduğu'' iddia edilerek, davalılardan toplam 100 bin lira manevi tazminat istenmişti. 

Ankara 1. Asliye Hukuk Mahkemesi, Sağlar ve Birgün gazetesini, Yaşar Büyükanıt için 10 bin, Filiz Büyükanıt için ise 7 bin lira olmak üzere toplam 17 bin lira manevi tazminat ödemeye mahkum etmişti. 

Ancak Yargıtay 4. Hukuk Dairesi, mahkemenin kararını bozmuştu. Yargıtay'ın kararında, davalıların iddialarının araştırılması istenmişti.



AA
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.