Uğur Dündar'a 'Tesettür faciası'ndan tazminat cezası geldi

Konya Numune Hastanesi'nde testis ultrasonu çekilmediği için mağdur edildiğine ilişkin hakkında Hürriyet'te çeşitli haberler yapılan A.F.G., basın yoluyla kişilik haklarına saldırıda bulunulduğu iddiasıyla Uğur Dündar ve Hürriyet gazetesi aleyhine Konya 3. Asliye Hukuk Mahkemesi'nde dava açtı.

Dava sonrası yerel mahkeme tarafından verilen kararda, söz konusu olayı haber yapan gazetenin, yayın tarihinde 16 yaşında olan A.F.G.'nin yaşadığı yer ve mesleğini açıkça belirttiği vurgulanarak, çevresindeki kişiler tarafından tanınacak biçimde fotoğraflarının kullanıldığı kaydedildi. Bu durumun A.F.G.'nin kişilik haklarına saldırı oluşturduğunu belirten mahkeme, habere imza atan gazeteci Uğur Dündar ile haberi yayınlayan Hürriyet gazetesinin manevi tazminat ödemesine hükmetti.

Yargıtay 4. Hukuk Dairesi de yerel mahkemenin kararını "usul ve yasaya uygun" bularak onadı. Karara göre, haberi yayımlayan gazete ile haberi yapan gazeteci 5'er bin lira tazminat ödeyecek.

A.F.G.'nin avukatı Mustafa Atılgan, yaptığı açıklamada, 17 Aralık 2006 tarihinde bir gazetede yer alan haberde, Konya Numune Hastanesi'nde iki kadın radyoloji uzmanının, hasta A.F.G.'nin testis ultrasonunu çekmemeleri nedeniyle müdahalede geç kalındığı ve bu yüzden hastanın bir testisinin alındığı yönünde haber çıktığını anımsattı.

Olayla ilgili haberlerin takip eden günlerde de aynı gazetede yer aldığını belirten Atılgan, "Müvekkilimin söylemediği şeyler gazetede yer aldı. Kamuoyu yanlış bilgilendirildi. Haber kimliği açığa çıkacak şekilde yazılarak mağdur deşifre edildi. Olay tarihinde 16 yaşında olan bir gencin böylesine deşifre edilmesi kişilik haklarına büyük bir saldırı olduğu için 50 bin liralık manevi tazminat davası açtık" dedi.

Ancak Konya 3. Asliye Hukuk Mahkemesi'nde haberi yapan kişi ve olayı yayınlayan gazeteye toplam 5 bin lira tazminat ödemelerine karar verdiğini anlatan Atılgan, "Biz Yargıtay'a başvurduk. Yargıtay 4. Hukuk Dairesi, bu tazminat miktarını az bulup, 10 bin liraya çıkararak kararı onadı. Gerçekten müvekkilim çok zor duruma düşmüştür. Dışarıda hep çekinerek dolaşmaya başlamıştır. Yengesiyle çekilen fotoğraf gazetede yer almış, insanlar tarafından bu durum yanlış anlaşılmıştır" diye konuştu.

Bilindiği gibi Uğur Dündar "İşte hayatım"adını verdiği kitabında haberini savunmuş ve hakkında yapılan bütün şikâyetlerin lehine sonuçlandığını ileri sürmüştü. Dündar'ın 10 bin TL kaybettiği mahkeme kararı ardından nasıl bir açıklama yapacağı merakla bekleniyor.

AA DÜNDAR'IN İSMİNİ GİZLEDİ

Bu arada dün haberi okuyucularına servis eden Anadolu Ajansı'nın tazminat kaybeden Uğur Dündar ve Hürriyet gazetesinin adını zikretmemesi dikkat çekti. Ajansın isimleri neden gizlediği anlaşılamadı.





Vakit

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.