Erdoğan, 2 ayrı tazminat davası açtı

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, ''tatilini Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonunun (TMSF) el koyduğu yatlarda yaptığına ilişkin'' iddiaları dolayısıyla, CHP Sinop Milletvekili Engin Altay ile buna ilişkin haber yapan Sözcü gazetesi aleyhine 50'şer bin liralık 2 manevi tazminat davası açtı.

Erdoğan'ın avukatları Fatih Şahin ve Muammer Cemaloğlu'nun Altay aleyhine açtığı davanın dilekçesinde, Altay'ın, 7 Temmuz 2010'da bir internet sitesine demeç verdiği belirtildi.

Altay'ın, bu demecinde, Başbakan Erdoğan'ın yakınlarıyla geçen günlerde yaptığı tatili ''TMSF'ye ait bir yatta yaptığı, yatların bu nedenle satılmadığı ve Erdoğan'ın bu şekilde yetim hakkı yediği'' yönünde ifadeler kullandığı kaydedilen dilekçede,  iddiaların tamamen gerçek dışı olduğu vurgulandı.

İddiaların basına yansıması sonrasında TMSF'den yazılı açıklama yapılarak, iddiaların gerçeği yansıtmadığı ve Frequency ve Airwaves yatlarının 24 Temmuz 2008'de satıldığı ve fonun elinde deniz aracı bulunmadığının belirtildiğine dikkat çekilen dilekçede, ''Altay'ın, gerçeklerle bağdaşmayan iddialarını hiçbir dayanak göstermeden, sadece birtakım duyumlar aldığını ifade etmek suretiyle ortaya atmasını, bunları doğruymuş gibi gösterme ve bu iddialar üzerinden müvekkilimi yıpratma çabasını siyasi ahlakla, siyasetin temel ilkeleriyle ve etik kurallarıyla bağdaştırmak mümkün değildir'' değerlendirmesi yer aldı.

Dilekçede, ''yalan bilgilerle Türkiye Cumhuriyeti Başbakanı'nın ve yakınlarının TMSF'ye ait bir yatta tatil yaptığını, yatların bu nedenle satılmadığını, Başbakan Erdoğan'ın bu şekilde yetim hakkı yediğini iddia etmenin, en büyük hakaret ve iftira olduğu'' ifade edilerek, Altay'dan 50 bin TL manevi tazminat talep edildi.

SÖZCÜ GAZETESİNE AÇILAN DAVA

Sözcü gazetesi ile imtiyaz sahibi Burak Akbay'a açılan 50 bin TL'lik manevi tazminat davasının dilekçesinde, gazetenin 9 Temmuz 2010 nüshasında ''Tayyip tatilini Uzan'ın yatında mı yaptı?'' başlıklı haberde, aynı gerçek dışı iddialara yer verildiği belirtildi.

Milletvekili Altay'a açılan dava dilekçesinde, ''Haberde yer alan iddialar tamamen gerçek dışıdır. Haberde ismi geçen milletvekili ve bunu manşet yapan davalı basın organı da bu durumu bilmektedir'' denildi.

AA

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.