Deniz Feneri tazminat davasını kazandı.

Deniz Feneri Derneği\'nden yapılan açıklamada; Bakırköy 4. Sulh Hukuk Mahkemesi\'nde görülen davada mahkemenin derneği haklı gördüğü belirtildi.

Mahkeme, Sözcü Gazetesi\'nin dernek hakkında yazdığı her bir yazı için bin TL manevi tazminat ile yasal faizini ödemesi ve yazıları internet sitesinden kaldırması kararını verdi. Deniz Feneri Derneğinden yapılan açıklamada şöyle denildi:

\"11 Eylül 2008 Mehmet Şehirli \'Yerin Kulağı Var\' isimli köşesinde kaleme aldığı \"Fener Yalan Oldu\" başlıklı yazısında Deniz Feneri Genel Başkanı\'nın beyanlarını farklı şekilde yansıtmış, kendisine ait olmayan beyanları onunmuş gibi göstermişti. Yine 11 Eylül 2008 tarihli sözcü Gazetesi\'nde Ahmet Tan köşe yazısında Deniz Feneri ismini çok çirkin bir kafiye ile değiştirerek, pek çok insanın bilinçaltına yerleşecek bir isme isim babalığı yapmış, adı iyilikle özdeşleşen Deniz Feneri\'nin marka ve imajına zarar vermişti. Ahmet Tan yine aynı köşe yazısında bir iyilik hareketinin lideri konumundaki Deniz Feneri Genel Başkanı için de suçlayıcı, alaycı ve küçük düşürücü ifadeler kullanmıştı. 14 Eylül 2008 tarihli Sözcü Gazetesi\'nde Kemal Baytaş\'ın kaleme aldığı yazıda ise Deniz Feneri\'nin kamu yararı statüsü, üstün hizmet madalyası ve kurumsal kimliği ile ilgili aşağılayıcı ifadelere yer verilmişti. Deniz Feneri Derneği tarafından açılan davaların üçü için de Sözcü Gazetesi\'nin her bir yazı için 1000 TL manevi tazminat ve yasal faizini ödemesi ve ilgili yazıları internet sitesinden kaldırması kararı alındı.\"

CHA

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.