220 bin kişi uzayı izledi

2006 yılında Karadeniz’in ilk gözlemevi, 2008 yılında Türkiye’nin ilk planetaryumu olarak kurulan; Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Gözlemevi-Planetaryum, bugüne kadar yaklaşık 220 bin ziyaretçiye kapılarını açtı.

"Astronomi Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezi" olmaya hazırlanan OMÜ Gözlemevi-Planetaryum, kurulduğu günden bugüne kadar 220 bin kişinin uzayı izlemesine imkan tanıdı. Uzayı, özel projektörlerle kubbe biçimli tavan ekranında ziyaretçilerinin ayaklarının altına seren planetaryum, Türkiye’nin bilimsel kültürüne katkı sağlıyor.

OMÜ Rektörü Prof. Dr. Sait Bilgiç’in desteği ve İstanbul Üniversitesi öğretim üyeleriyle işbirliği sonucunda planetaryum, uzayı her yönüyle anlatan 12 Türkçe ve 20 İngilizce gösteri filmine kavuştu.

"Merkez, yeni bir ’kuzeyin yıldızı’ oldu!

Yeni imkanlarla daha iyi hizmet sunacaklarını belirten OMÜ Gözlemevi-Planetaryum Sorumlusu Selami Kalkan, "Bu sayede anaokulu çocuklarından yetişkin bireylere kadar herkese programlı sunumlar gerçekleştiren planetaryumda, uzayla ilgili farklı konularda birçok bilgi aktarılabilecek. Samsun ve çevre illerden ziyaretçilerin büyük ilgi gösterdiği merkez, yeni bir ’kuzeyin yıldızı’ oldu. OMÜ ailesini, yeni okul gruplarını, gençleri, yetişkinleri ağırlamaya devam eden planetaryumda randevular için ’http://planetaryum.omu.edu.tr’ sayfası ziyaret edilebilir" dedi.
(İHA)
Yasal Bilgilendirme

Yasal Bilgilendirme www.hukukihaber.net’te yayınlanan bu haber, İhlas Haber Ajansı'nın (İHA) abonelerine gönderdiği haberlerden otomatik olarak yayınlanmıştır. www.hukukihaber.net editörleri otomatik akış içinde bu habere editoryal müdahalede bulunmamıştır. Haber içeriğindeki her türlü mali, hukuki, cezai ve idari sorumluluk ilgili ajansa aittir.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.