İngiltere’de üç gazeteci hakkında daha yargılama kararı çıktı
İLHAN GÖKALP

Ünlü medya patronu Rupert Murdoch’a ait kuruluşlarda çalışan The Sun Gazetesi’nin haber müdürü Chris Pharo ve skandalın ortaya çıkmasının ardından kapatılan News of the World Gazetesi’nin polis-adliye haberleri editörü Lucy Panton ile ayrı bir gruba bağlı Daily Star Gazetesi’nin haber müdür yardımcısı Tom Savage, polis ve subaylara rüşvet vererek illegal şekilde bilgi ve belge sağlamakla suçlandı. Kraliyet Savcılık Servisi’nin açıklamasına göre zanlı gazeteciler, Woodhill Hapishanesi’nde tutuklu bazı ünlü mahkûmların yaşamları ve sansasyonel hallerini rüşvet yoluyla hapishane görevlilerinden edinmekten yargılanacak. Üç gazeteci, eylül ayında hakim karşısına çıkacak.

Nisan 2011’de ortaya çıkan telekulak skandalı kapsamında şimdiye kadar İngiltere Başbakanı David Cameron’un danışmanı Andy Coulson ve Murdoch’ın yazılı basın şirketlerinin genel müdürlüğünü üstlenen Rebekah Brooks’un da aralarında olduğu toplam 59 gazeteci gözaltına alınmış ve tutuksuz yargılanmalarına karar verilmişti.



Zaman

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.