Soru: E-tebligat nedir ? Kimleri kapsar ?
Cevap:
Gelir idaresine bağlı Vergi Daireleri tarafından düzenlenen ve mükellefler ile diğer muhataplarına 213 sayılı VUK hükümlerine göre tebliğ edilmesi zorunlu evrakların Gelir İdaresi tarafından elektronik olarak muhataplarına tebliğ edilmesidir. Konuyla ilgili VUK GT. Seri no:456 ‘da yeterli açıklamalar mevcuttur. Buna göre Maliye bütün tebligatlarını mükelleflere elektronik ortamda yapabilecektir. Uygulama 01.01.2016 tarihinden itibaren başlamaktadır.
Soru: E-tebligatla ilgili başvuru yapılmamasının cezası nedir ?
Cevap:
Kurumlar vergisi mükellefleri bütün şirketler, ticari, zirai ve mesleki kazanç yönünden gelir vergisi mükellefi olanlar ve ayrıca isteğe bağlı olarak kendilerine e-tebligat yapılmasını talep edenler bu uygulamadan yararlanacaklardır. Uygulamaya geçmek zorunda olanlar 01.01.2016 tarihinden itibaren bu işlemi yapmadığı takdirde cezası 1.300,00 TL’dir.
Soru: E-tebligat başvurusu nereye ve nasıl yapılacaktır ?
Cevap:
Uygulamada yararlanmak zorunda olanlar bağlı oldukları vergi dairesine veya internet vergi dairesine başvurup e-tebligat talep bildirimini doldurup sisteme girişlerini yaptırabilirler. Bunun dışında isteğe bağlı olarak ta e-tebligat başvuru formu doldurulup bu sistemden yararlanmak mümkündür.
Soru: E-tebligat talep formu düzenlendikten sonra şifre ve parola hemen alınabilir mi ?
Cevap:
E-tebligat talep formu bizzat mükellefler tarafından yapılmalıdır. Bu başvuru mükelleflerin noter kanalıyla yetkili kılacağı yasal vekiller tarafından da yapılabilir. Talep formunun tanzimi üzerine hemen kullanıcı kodu, şifre ve parola ilgili kişiye verilir.
Soru: E-tebligat sonuçları nasıl öğrenilir ?
Cevap:
E-tebligat mükelleflere elektronik tebligat talep bildiriminde yer alan cep telefonu nosuna sms yoluyla veya e-posta adresine bildirilir. Böylece e-tebligat ile gönderilen evrak mükellefin elektronik ortamdaki adresine ulaştığı tarihi izleyen 5. Günün sonunda tebliğ edilmiş sayılır. Ayrıca mükellefler internet vergi dairesi üzerinden https://intvrg.gib.gov.tr üzerinden e-tebligatı görüntüleyip çıktı alabilirler.
Soru: E-tebligat sisteminden nasıl çıkılır ?
Cevap:
E-tebligat sistemine kayıt olanlar sistemden prensip olarak çıkamazlar. Bu sistemden çıkış için şirketin tasfiyesi veya birleşme, infisah olması gerekir. Gerçek kişilerde ise vefat veya gaiplik gibi mükellefiyetin kesin sonlanması gerekmektedir.
Trend Haberler
FETÖ/PDY ile İltisakları ve İrtibatları Oldukları Değerlendirilerek Kamu Görevinden Çıkarılmaları Nedeniyle Yapılan Başvurulara İlişkin Kararlar
TAKİP DOSYASININ YENİLENMESİ TALEBİ TAKİBİN DEVAMINI SAĞLAMAYA YÖNELİK İCRA İŞLEMİ OLMADIĞINDAN ZAMANAŞIMI SÜRESİNİ KESMEZ
İcra Müdür ve İcra Müdür Yardımcılarının 2026 Yılı Kararnamesi yayımlandı
Dilekçesinde yapay zekanın 'uydurma' künyelerini kullanan avukata soruşturma!
Toprak Koruma ve Arazi Kullanımı Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun
Denizli Barosu Başkanı Ufuk Kök istifa etti
12. YARGI PAKETİNİN İÇERİĞİNDE NELER VAR?
Adliyede polise talimat veren 'sahte savcı' tutuklandı
İzmir Barosu eski başkanı Özkan Yücel son yolculuğuna uğurlanacak
Adliyeye kalem görünümlü silahla girmek isterken yakalandı